De eerste mijlpaal is bereikt; Grip op Finance bestaat tien jaar! Dit heuglijke feit wilden we natuurlijk graag met onze relaties vieren. Op 20 augustus gingen we samen aan boord van de Anne Maria in Amsterdam. Daar tussen de prachtige Tall Ships – en nog een héleboel andere schepen en bootjes – proostten we met elkaar op onze samenwerking.

Halverwege de avond deed Robin, geheel in de stijl van Sail, een prachtige rode kapiteinsjas aan, zette zijn zuidwester op en richtte het woord tot de aanwezigen. Hij vertelde onder meer:

“Toen wij in 2005 dit bedrijf startten, hadden we een gezamenlijke droom: ondernemingen en hun mensen helpen beter te worden in datgene wat ze doen. Nu we tien jaar verder zijn is dat nog steeds onze voornaamste drive.

We hebben gezien wat het met mensen doet als veranderingen op een prettige manier worden doorgevoerd. Hoeveel energie er vrijkomt op een afdeling als iedereen weer gemotiveerd is om het beste uit zichzelf en elkaar te halen. We zien wat er gebeurt als dingen beter en soepeler gaan dan voorheen: hoeveel tijd en ruimte er dan ontstaat voor nieuwe dingen. Daar krijgen wij op onze beurt ook weer energie van en dat maakt ons werk zo ongelofelijk leuk.

‘Wij willen zin geven’ is dan ook ons motto. Blijvende impact willen we creëren met onze dienstverlening. Zowel op de ontwikkeling van de organisatie als op de arbeidsvreugde van de mensen die er werken. Dat is waarom we doen wat we doen.

De afgelopen tien jaar hebben we met elkaar hoogtepunten beleefd. De ‘club van Grip’ werd steeds groter en samen met een mooi netwerk van ZZP-ers, vormen we vandaag de dag een hecht team waar we heel dankbaar voor zijn.

We hebben prachtige uitdagingen gekregen van onze klanten waardoor we onze eigen unieke manier van dienst verlenen hebben kunnen ontwikkelen.

Maar we hebben ook last gehad van de economische tegenwind. De recessie heeft ons echter sterker gemaakt. We hebben geleerd dat een solide schip zijn koers aanpast aan de weersomstandigheden en op tijd zijn zeilen bijzet. We hebben geleerd vast te houden aan onze waarden en overtuigingen. Wat als je weet waarom je doet wat je doet, waar je voor staat en waar je voor gaat, dan kun je onder alle weersomstandigheden navigeren en de juiste koers bepalen. En… de tijd heeft ons geleerd dat juist onze waarden waarde creëren bij onze klanten.”

Zijn speech leverde een warm applaus op en een toost op de toekomst. We kijken
met veel plezier terug op ons tienjarig jubileumfeest. Bijna al onze vergaarde schatten stonden aan boord: onze collega’s, onze klanten. Een schat aan kennis en ervaring. En een bijzondere schatkist; gevuld met onze waarden. Het was kortom, een dag om nooit meer te vergeten. Op naar de volgende mijlpaal!