Financial Shared Service Centers

Succesvolle FSSC implementatie

In de verschillende volwassenheidsfases in de lifecycle van Financial Shared Service Centers worden verschillende zaken gevraagd. Tijdens de voorbereiding en de daadwerkelijke opzet van een FSSC gaat het vooral om zaken als de juiste visie, structuur, mensen en middelen. Belangrijke eerste stappen daarbij zijn zaken als centralisatie en standaardisatie en het opzetten van een Service Level Agreement.

Change Management

Change Management is bij een succesvolle implementatie van een FSSC een niet te onderschatten factor. We nemen uw mensen mee in de verandering. We borgen continu verbeteren binnen het team. En we werken vanuit een heldere visie en concrete actieplannen. Een goed team met betrokken mensen die in hun kracht staan en met plezier hun werk doen, is de basis voor succes.

Advies gedurende de verschillende volwassenheidsfases

Gedurende de verschillende volwassenheidsfases in de lifecycle van FSSC zijn wij in staat om de juiste ondersteuning te bieden door middel van:

  • Consultants die mee denken over aanpak en strategie
  • Project managers die de transitie in goede banen leiden en voldoende oog hebben voor Change Management
  • Consultants die zorgen dat de continue verbeteraanpak wordt geborgd binnen de organisatie d.m.v. training en het principe van: voordoen -samen doen – nadoen
  • Interim financials die werken volgens onze filosofie en die begrijpen welke uitdagingen er spelen binnen een FSSC

Bewezen methode

We hebben diverse internationale en nationale bedrijven geholpen bij het opzetten van het FSSC. Als de basis is neergezet helpen we middels onze Lean in finance aanpak om continu verbeteren in het DNA van het FSSC te krijgen. Zodra het FSSC is opgezet is het zaak om op een gestructureerde manier toe te werken naar operational excellence. Op naar succes!

Processen efficient en effectief inrichten

Door middel van onze Lean in finance aanpak gaan we de focus leggen op het zo efficiënt en effectief mogelijk inrichten van de processen en helpen wij uw mensen volledig in hun kracht te zetten. Hiermee creëren we ruimte voor activiteiten die écht waarde toevoegen.

Download ook » Whitepaper – Lean in finance: 4 adviezen voor een efficiënte Finance afdeling

ONZE KLANTEN

De Grip-aanpak: fact based verbeteren

Wij plakken geen pleisters, maar bieden blijvende oplossingen. Met behulp van een root cause analysis identificeren we de daadwerkelijke oorzaak van uw uitdagingen. Dit pakken we gericht aan met behulp van bewezen methodologieën en Lean tools:

  • VOC (Voice of the Customer);
  • Waardestroomanalyses;
  • en SIPOC.

Daarnaast is het zaak om relevante management- en stuurinformatie in te regelen waarmee de performance van de Finance teams meetbaar wordt gemaakt. Dit alles draagt bij aan het fact based verbeteren.

Laten we kennismaken

Franklin Boot
Franklin BootSenior consultant & partner
Telefoon: 088-5555100
E-mail:

4 adviezen vanuit de praktijk voor een efficiënte Finance afdeling

DOWNLOAD DE WHITEPAPER